29 Mayıs 2013

TÜKENMİŞLİK SENDROMU



Son günlerde çokça duyduğumuz bir hastalık tükenmişlik sendromu.Muhteşem Yüzyılın Hürremi Meryem Uzerli psikolojik olarak bittiğini söyleyip Almanya'ya gidip tedavi görmeye başlıyor.Bu arada oynadığı dizinin bitmesine bir hafta kalmıştır,söylentiler aldığı parayı beğenmediğinden böyle birşey yaptığı yönündedir.Kimisi biz senin çalıştığından daha fazla çalışıyor ama o paraları hayalimizde bile göremiyoruz diyor,kimi de bunu şımarıklık olarak görüyor.Ben ise bir kaç gündür yine bunalımda olan insanlarla karşılaşıyor ve bu konuda düşünüp taşınırken bu durum tuz biber ekiyor.

Aslında daha çok bunalımda olan anneleri çekiyorum kendime belki de  bu süreçlerden geçtiğim için o gözle baktığımdan görüyorum hemen .Ama anlıyorum ki aslolan kadın olmak.Yani bizler daha karmaşığız bunu kabul edelim hem karmaşık hem de erkeklere göre duygusal olarak daha hassas.Bu ikisinden ne kombinasyonlar oluyor siz düşünün artık.Bir kızı ve bir oğlu olan bir anne olarak en başından ne kadar farklı olduklarını büyük bir zevkle gözlemliyorum.Ve sonuç klişemiz geliyor hazır olun ''Bu zamanda kadın olmak çok zor''.Nasıl ama ,çok çetrefilli cümlelere gerek yok.Zor arkadaş zor.

Erkek egemen bir toplumda zorlanmamamız tuhaf olurdu.En acısıda bu toplumu yine biz kadınlar oluşturuyoruz.Kısır döngü yani.Madem farklıyız o zaman herşeyi yeniden düşünmeli ve düzeltmeye çalışmalıyız.Kendimden başlayarak çıktığım yolda diğer kadınları da gözlemliyerek çıkarımlarda bulunmaya çalışıyorum.Kadın aciz ,zayıf değildir.Böyle gösterilmesine sinir oluyorum ama böyle görünmemek için deli gibi çalışıp işte ben de varım demeye mahkum bırakılması da bir okadar sinir bozucu.Yahu illa uçlarda mı yaşamalıyız.Kime neyi ispat etmeye çalışıyoruz ki.Kadın ya anne olduktan sonra iyi anne olduğunu ispat etmek için 24 saat anneyim der durur.Sohbetlerinde hep bu vardır.''Mesleğimi bıraktım biliyormusun aaa onlardan değerli değil hiçbirşey.Yemeklerini bizzat ben yedirir,her anlarında onların başında dururum.Dışarı çıkarmam hasta olurlar diye böyle evdeyim onlar için'' ...Eeee kafayı yemişsin ama bunun neyiyle övünüyorsun.

Diğer işkolik kadın aslolanın çocuğun kendine güvenen çalışan bir annesi olması gerektiğine inanır.Bunun için aldığı maaşın neredeyse hepsini bakıcı ya da yardımcısına verir,saatleri yollarda geçer ve o da bununla övünür.Şimdi herzaman dediğim birşeyi tekrarlamak isterim.Herkesin hayatı kendine göredir.Kimse kimsenin anneliğini yargılayamaz ama benim rahatsız olduğum galiba yaptığı herşeyi başkaları için yapıp sürekli bunları anlatıp karşısından onay beklemesi.Gerçekten inanıyorsa yaptığına zaten hal ve hareketlerine yansıyor insanın.Bir ağırlığı oluyor neyi neden yaptığını biliyor.Bayılıyorum böyle kadınlara.Ama başkaları için yapanların o arada kalmış aslında ,kendide mutlu değil ama ,öyle görünmeye çalışması asıl yanlış olan bu.Ve bu biz kadınlara göre değil.

Nerden nereye geldik.Meryem Uzerliye gelecek olursak.Demekki kendini dinliyor , yanlış giden birşeyler var diyor ve müdahale ediyor.Bundan dolayıda takdir ediyorum.Bir çok insan böyle ünlüyken ve parada kazanıyorken böyle bir karar veremez.Hem de bir hafta kalmışken biraz daha dayanır öyle giderdi.Gerçeği bilemem bu medya camiasından da hiç anlamam varsa başka şeyler onu da bilmem ama insan kim olursa olsun bu düzen böyle boşveeer diye yaşamamalı.Kendini tanımalı ve dik durmalı.

Pin It

2 yorum:

  1. Baharcım sende benimm gibi uzun bir ara vermişsin. Bu yaz tatilini hiç sevmedim ben okul açılsında normal hayatımıza geri dönelim diyorum resmen. meryemin hali ne pskoloklar beni görse tez konusu olurum yeminle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize sendrom mendrom işlemez hayatım.

      Sil

gmail hesabı olmayanlar yorumlarını adsızı işaretleyip yollayabilirler